Absurd dnia dzisiejszego...

Witajcie Kochani!!! :)

Chyba nigdy się nie przyzwyczaję do tego, że dni tak szybko mijają. Miałam wrażenie, że wczoraj dzieliłam się z Wami przemyśleniami, a tu się okazuje iż jest już czwartek :)

Dziś miałam wyjątkowy dzień pełen różnych załatwień. Tam My osoby niepełnosprawne też mamy takie dni. Również musimy wyjść z domu, aby coś załatwić, a nie tylko jechać do szpitala lub ośrodka opiekuńczego. Również wychodzimy z domu i korzystamy z możliwości, jakie daje nam życie. Robimy zakupy, chodzimy do parku czy kina. Spędzamy czas w galeriach handlowych, chodzimy na koncerty. Kibicujemy naszym zawodnikom i mocno trzymamy za nich kciuki.
Pewnie się zastanawiacie czemu takim tonem pisze, ale czasem głupota ludzi mnie po prostu osłabia, żeby nie powiedzieć brutalnie, że dobija...

Idąc z Ukochanym na przystanek pewien Pan (troszkę starszy) stał i się nam przyglądał. 
Nagle, tak z niczego zapytał:
-Jak Wy sobie radzicie??
Uśmiechnęliśmy się do niego.
- Tak jak wszyscy, zwyczajnie. Radzimy sobie. - odpowiedzieliśmy chórkiem.
A on dalej stał i się na nas patrzył. Kręcąc głową rzekł:
-Jedno chore z przodu, drugie chore z tyłu...

Dobrze, że tramwaj nadjechał. 
W takich sytuacjach człowiekowi na język ślina przynosi same wulgaryzmy. Jak można być tak niepoprawnym, tak bezmyślnym i nieludzkim. My z Ukochanym jesteśmy na tyle mądrymi ludźmi, że nie zwracamy uwagę na takich ludzi i nie bierzemy do siebie co inni mówią.
 Mamy dystans do siebie i naszych niepełnosprawności.
 Jednak nie wszyscy są tacy.
Niektóre osoby taka sytuacja może przygnębiać, zaniżać ocenę ich samych, 
zaburzać ich myślenie o sobie.
Takie zdarzenia mogą prowadzić do depresji.
Nie wszyscy są silni psychicznie, nie wszyscy potrafią przyjąć krytykę lub słowa, które są absurdalne. I tak naprawdę nie mają żadnego znaczenia.
 Nie wszyscy są w stanie zrozumieć czyjąś głupotę i brak taktu.

Ludzie czy tak ciężko jest czasem pomyśleć???
Zastanowić się nad tym co chcemy powiedzieć??
Czy zastanawiacie się wypowiadając słowa, które kogoś mogą dotkliwie zranić nad tym co czynicie???

Zgodnie z art. 32 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej wszyscy jesteśmy równi i mamy prawo do równego traktowania. "Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny."

Szkoda, że tak dużo osób o tym zapomina. Wszyscy jesteśmy ludźmi i mamy prawo żyć, spełniać się, korzystać ze wszystkich dóbr, jakie są obecnie dostępne. Jako istoty żyjące mamy serce. Jako ludzie mamy uczucia i świadomość. To, że jesteśmy niepełnosprawni, biedni, starzy, bogaci, młodzi nie zwalnia nas od myślenia.
Mam ogromny szacunek do starszych ludzi. W głównej mierze przez ich mądrość życiową i doświadczenia, jakie nabyli z biegiem lat. Czasem jednak tak ciężko jest mi pojąć ich tok rozumowania. 
Domniemam, że tamten Pan nie miał niczego złego na myśli. Jednak bardzo bym chciała, aby ludzie przemyśleli to co chcą powiedzieć, gdyż słowa potrafią ranić bardziej niż cokolwiek innego.


Miłego wieczoru- Wasza Krupcia :)


Komentarze

  1. No wiesz co za bezczelny człowiek! Niestety wielu jest takich co dyskryminują innych z różnych powodów, sama tego doświadczam tylko na innej płaszczyźnie, bo ktoś sobie ubzdurał, że samotne matki są gorszymi matkami od tych co mają męża... Ludzie nie wiedzą jak człowiek żyje, a oceniają i tu Kochana nie da się tego zmienić, zawsze będzie ktoś ograniczony by zrozumieć, że niepełnosprawność nie wyklucza takich ludzi z normalnego życia, sama jeździłam na wózku, takich ludzi jak Ty powinno się podziwiać, bo masz po prostu trudniej, a, że sobie radzisz to należy Ci się podziw i ja Cię podziwiam! <3 :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda Kochana Doluś ludzie lubią oceniać i tępić inne osoby. Myślą, że są lepsi tylko niewiadomo w czym??? Nie rozumiem ich osądu czy osób niepełnosprawnych czy samotnych matek... Ja podziwiam takie osoby, bo wiem że jest im ciężko, ale walczą i się nie poddają. To jest najważniejsze :) Buziaczki Kochana Doluś!!! :* Ściskam Cię i Twego Maluszka :) :*

      Usuń
  2. Ludzie jak czasem trzasną tekstem to nie wiadomo czy uciekać czy uderzyć. Niektórzy są po prostu tacy, że nie umieją zamykać paszczy. Sama jestem dość ekstrawagancką osobą i wkurza mnie, kiedy ktoś musi mnie głośno skomentować, ale tak, jakbym wcale nie stała obok i wszystkiego nie słyszała. no ale co zrobisz, nic nie zrobisz! :D Trzymaj się ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie niektóre uwagi po prostu śmieszą i tacy też. Choć czasem sama nie wiem czy mam płakać czy się śmiać :P
      Pozdrawiam serdecznie, buziaczki :*

      Usuń
  3. no tak jak mówisz - może nie miał nic złego na myśli, ale nie wniósł niczego dobrego tym komentarzem, w niczym nie pomógł, to po co w ogóle komentować?
    dobrze, że Wy się nie przejmujecie, żyjcie i cieszcie się życiem, to piękne, że potraficie się cieszyć tak bardzo, mimo przeciwności, niektórzy mają wszystko, a tylko narzekają. podziwiam Cię niezmiennie! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana moja gdybym się przyjmowała wszystkim co się dzieje wokoło i tym co mówią inni, Zwłaszcza na sprawy na które nie mam wpływu mogłabym zwariować. Uważam, że są sprawy ważne i ważniejsze :) buziaczki Kochana :*

      Usuń
  4. Przyjmijmy Krupciu, że ten mężczyzna nie chciał sprawić Wam przykrości ani tym bardziej urazić i faktycznie nie zastanowił się nad tym, co chce powiedzieć albo nie potrafił znaleźć właściwych słów. Ale wiem, że nie ludzie nie znają litości i potrafią być naprawdę okrutni. Po wypadku przez 3 lata wracałam do pełnej sprawności. Najpierw byłam całkowicie unieruchomiona, potem poruszałam się właśnie na wózku, potem o kulach, później o jednej... W tym czasie doświadczyłam od ludzi tyle dobrego co i złego.
    Ty Krupciu jesteś wspaniałą osóbką, silną, pewną siebie, znającą swoją wartość. Masz miłość i wsparcie swojego narzeczonego i jakaś durna uwaga rzucona ot tak na ulicy nie jest w stanie tego zmienić ani Cię złamać. Możesz wszystko!
    Serdeczności dla Was:*

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zdrowy egoizm

Kilka słów wyjaśnień....

Z życia wzięte...- refleksje po filmie "Wołyń"