"szklanka wody"

Witajcie Kochani,

W Środę Popielcową, czyli właśnie dziś rozpoczyna się czterdziestodniowy czas Wielkiego Postu. Głόwnym przesłaniem Wielkiego Postu jest duchowe przygotowanie chrześcijan do godnego przeżywania świąt Zmartwychwstania Pańskiego, które jest najważniejszym świętem związanym z męką i śmiercią Pana Jezusa oraz Jego Zmartwychwstaniem.

Jak dla mnie Wielki Post jest czasem oczyszczenia serca i umysłu, by móc lepiej zobaczyć to, co naprawdę jest w życiu ważne. Jest czasem duchowego poszukiwania siebie, Boga, wartości o których często zapominamy.


Każdy z nas indywidualnie przeżywa ten czas. Dla każdego z nas Wielki Post ma inne znaczenie.
Myślę jednak, że w tym czasie możemy wiele zdziałać dla siebie i innych. Niewiele potrzeba by móc to uczynić. 
Możemy starać się pomóc komuś z bliskiego otoczenia, wesprzeć chorych i potrzebujących. Odwiedzić kogoś w szpitalu, porozmawiać z ludźmi starszymi, samotnymi. Często bywa, że w ich cierpieniu choroba nie jest największym problemem, lecz właśnie samotność. Brak kogoś kto chwyci ich za rękę i przeprowadzi  przez te trudne chwile. Kogoś kto wysłucha, zaparzy kubek ciepłej herbaty, poda przysłowiową "szklankę wody".

Pewnie nie jeden z nas w swoich szafach ma ogrom niepotrzebnych rzeczy, które już nigdy nie włoży na siebie lub zalegają od dość dawna, o których dawno już zapomnieliśmy. Przecież możemy poświęcić chwilę, zrobić segregacje ubrań i oddać te niepotrzebne rzeczy komuś kto naprawdę ich potrzebuje. W większych miastach stoją wyznaczone na to kontenery. Każdy z nas z pewnością zna kogoś komu powodzi się gorzej niż jemu samemu. Można przecież zapytać się z grzecznością czy dana osoba nic nie potrzebuje. A nuż się okaże, że jest to strzał w dziesiątkę.


Może przez te czterdzieści dni warto jest znaleźć czas dla samych siebie?

Wspominałam o tym już wielokroć, ale tym razem nie chodzi mi o poprawienie nastawienia do samego siebie, lecz bardziej o rozwój osobisty i naprawy relacji z samym sobą. Może warto w tym czasie przeczytać coś inspirującego co zostanie w nas na długo?
Moja propozycja to np.:

-"Mały Książę" – Antoine De Saint-Exupery 
-"Oskar i pani Róża" Éric-Emmanuel Schmitt
 
Może wcześniej nie mieliśmy na to czasu? Może czytaliśmy, ale nie pamiętamy już jej. Znajdźmy każdego dnia choć chwilę dla siebie i skupmy się nad tym co jest ważne w życiu. Zacznijmy od siebie, a później rozszerzmy to na innych. 

Często zastanawiamy się nad sensem cierpienia, niepowodzeń. Myślę, że wszystko to ma sens. Właśnie ten głębszy sens, o którym na co dzień nie myślimy. Może właśnie okres Wielkiego Postu będzie dla nas czasem właśnie tych przemyśleń, głębszych refleksji nad naszym życiem, naszymi czynami. Czasem, gdzie nawiążemy relacje z samym sobą oraz z tym "Najwyższym". Może właśnie dzięki pomocy drugiemu człowiekowi odnajdziemy samych siebie.

Każdy z nas błądzi. Każdy z nas choć raz w życiu zrobił coś za co się wstydzi. Każdy z nas kogoś zranił. Może teraz jest właśnie czas podjęcia próby naprawy tego i pracy nad sobą?


 Pozdrawiam serdecznie- Wasza Krupcia :)

Komentarze

  1. Wspomniałaś o moich dwóch ukochanych książkach <3 :* Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również Kochana Doluś je bardzo lubię i dlatego o nich wspomniałam :)
      Buziaczki Kochana :*

      Usuń
  2. Kochana, dziękuję Ci za tak piękny wpis, bardzo miło się go czytało i zgadzam się z Tobą całkowicie! :)

    Owocnego Wielkiego Postu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety jest to czas,którym coraz mniej ludzi się przejmuje.Niewiele osób uważa,że powinno się czegoś wyrzec,odpuścic sobie kino,teatr,piwo czy inne przyjemności.

    A to,co napisałaś,o pomocy innym,to już w ogóle dla wielu ludzi abstrakcja.To piękne,że ktoś potrafi jeszcze tak przeżywac Post :) Mam nadzieję,że osiągniesz swoje zamierzenia i odnajdziesz to,czego szukasz w sobie.

    Kiedy tylko znajdę czas postaram się zastosowac się do Twoich porad.To może byc fantastyczne przeżycie.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda, że w dzisiejszych czasach zatracamy wiele wartości, tradycji, zpłycamy wiele spraw do minimum i zapominamy o pierwotnym przekazie choćby nawet Wielkiego Postu.
      Bardzo chciałabym odnaleźć to czego tak dlugo poszukuję... Może kiedyś mi się uda :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Pięknie to wszystko ujęłaś, Kochana... A ja na Post nałożyłam sobie pewne ograniczenia - trudno mi tylko powiedzieć, czy wytrwam...:(
    A co do współpracy - Madziu, to będzie dla mnie zaszczyt i przyjemność pomóc Ci z blogiem :) :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana moja Marzycielko :* to dla mnie będzie zaszczyt współpraca z Tobą :*
      Również mam parę nałożonych na siebie ograniczeń związanych sensu stricto z Postem. Mam nadzieję, że uda nam się wytrzymać i wytrwać w postanowieniach na cele wyższe.
      Życzę Ci Kochana wytrwałości!!! :* buziaczki :*

      Usuń
    2. Ja mogę się zabierać do pracy choćby i zaraz :) jednak musisz mi dać pewne wskazówki, Madziu ;) :
      * jaki układ ma mieć blog, ile kolumn,
      * jaką kolorystykę,
      * linki do zdjęć, jakie ew. miałyby się znaleźć w nagłówku.
      Jestem otwarta na wszystkie Twoje sugestie :)

      Usuń
    3. Moja Kochana :) dobrze ja pomyślę nad tym i dam Ci znać jak możesz to napisz proszę do mnie na email krupcia936@gmail.com, wówczas będę miała kontakt z Tobą i tam Ci napiszę wszystko :)
      Dziękuje moja Kochana Marzycielko :*

      Usuń
  5. W tym roku i ja postanowiłam inaczej zarzadzic ten czas i zmienić się nieco na lepsze. Powstrzymac się od czegos :) ważne jest aby zacząć od małych rzeczy a później będzie tylko leipiej.
    pozdrawiam i zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście odwiedzę Cię i zostawię ślad ;) Byłam na krótko, ale jeszcze zajrzę :)
      Pewnie nikt nie mówi, że od razu musimy wspinać się na Mount Everest, zacznijmy od pobliskich pagórków :P
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zdrowy egoizm

Z życia wzięte...- refleksje po filmie "Wołyń"

Kilka słów wyjaśnień....