Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych :)

Witajcie!!!

Kochani witam Was bardzo serdecznie w ten wyjątkowy dzień :)

Mało kto wie, ale dziś na świecie obchodzony jest:

Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych
 (ang. International Day of Persons with Disabilities)

 to święto obchodzone corocznie 3 grudnia, ustanowione zostało przez 
Zgromadzenie Ogólne ONZ w 1992 roku na zakończenie
 Dekady Osób Niepełnosprawnych (1983–1992).

Czym jest dla mnie niepełnosprawność???

Moja niepełnosprawność jest nabyta. Nie wiem jak to jest urodzić się chorym i być niepełnosprawnym od urodzenia. 13,5 roku temu uległam wypadkowi- spadłam z wysokości, gdzie doznałam urazu rdzenia kręgowego i złamania kręgosłupa piersiowego. Wcześniej byłam zdrową, aktywną osobą cieszącą się z życia. Lubiłam chodzić po drzewach, grać w piłkę, biegać. Nic mi nie było oprócz jakiś chorób wieku dziecięcego oraz wypadków przy zabawach.
Po wypadku całe moje życie diametralnie się zmieniło. Z dnia na dzień musiałam nauczyć się funkcjonować w nowej rzeczywistości. Trzeba było od nowa nauczyć się wszystkiego: jedzenia, siedzenia, sposobu poruszania się na wózku, przesiadania się, ubierania się, a nawet załatwiania potrzeb fizjologicznych. Niby to nic, ale dla kogoś kto nie miał z tym najmniejszych problemów takie czynności sprawiały mi nie lada trudności.
Czasem potrzeba wiele czasu, aby móc zaakceptować nowe realia i siebie pośród nich.
Najważniejsze jest, aby nie tracić wiary oraz swojej godności.
W niczym nie ustępujemy osobom, które są całkowicie zdrowi i sprawni.
Nie dajmy takim osobom się stłamsić.

Zwyciężyłam, bo nauczyłam się żyć i funkcjonować na wózku.
Wcześniej nie wyobrażałam sobie, że można tak żyć i być szczęśliwym.
Teraz już wiem, że jest to możliwe :)

Na swojej Drodze Życia poznałam wiele osób z przeróżnymi niepełnosprawnościami. Mniej lub bardziej widocznymi. Niektórzy byli na tyle otwarci, że nie bali się o tym mówić. Niektórzy zaś bardzo się tego wstydzili. Ludzie są różni i to niezależnie od tego czy są sprawni czy też nie.
Każdy z nas inaczej traktuje swoje dysfunkcje. Inaczej radzimy sobie w trudnych sytuacjach. Dla jednych problemem jest zdobycie kasy na nowy, drogi ciuch a dla innych problemem jest samodzielne wyjście z domu. Niektórzy mają problem, aby usiąść na łóżku i samodzielnie zjeść posiłek, a jeszcze inni nie są w stanie zaakceptować swojej osoby. Postrzegają siebie przez pryzmat swojej choroby, wózka inwalidzkiego bądź innego sprzętu ortopedycznego.

Wszystkich łączy nas jedno- NIEZALEŻNOŚĆ

Wszyscy pragniemy być zdrowi, szczęśliwi oraz niezależni.
Niezależność daje nam wolność. Cudownie jest móc zrobić coś bez pomocy drugiej osoby. Dla niektórych jest to niezrozumiałe, lecz dla nas jest to coś o czym marzymy każdego dnia :)
Wspaniale jest wstać, zrobić sobie śniadanie i ruszyć na miasto, wsiąść do tramwaju bądź autobusu i ruszyć przed siebie...
Nie martwić się o pieniądze, nie martwić się o schody czy wielki krawężnik.
Od tak...

W tym wyjątkowym dniu życzę Nam wszystkim właśnie tej niezależności. Możliwości spełniania marzeń, realizowania się, osiągania jak największej samodzielności i niezależności na każdej z płaszczyzn życia :)

Buziaczki Kochani- Krupcia :*


Komentarze

  1. Wszystkiego najlepszego:* każdy dzień niech będzie napełniony życzliwością i również w sercu niech żyje pokój:) buziaki:*:*:*

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zdrowy egoizm

Z życia wzięte...- refleksje po filmie "Wołyń"

Kilka słów wyjaśnień....